Nejprve jsem studoval tři měsíce scénář a pak jsem kývl. Kdyby mě byl oslovil režisér z jiné země než z Německa, jsem si jistý, že bych roli Hitlera odmítl. (o filmu Pád Třetí říše)
Mezi spisovatelem a režisérem zas tak velký rozdíl nevidím. Film má ale pro mě něco velice podstatného, co jej od literatury, především od prózy, odlišuje. Je to čas. Ve filmu jediná vteřina navíc znamená příšernou nudu, je to moře času.
Vždycky se říkalo, že ve filmu se má hrát „jako že málo“. Josef Bek mi na začátku při natáčení filmu Kde alibi nestačí pořád opakoval: Mladej, musíš hrát, jako když tě špatně platěj. Prostě nehraj moc. Samozřejmě je to žert, stačí si připomenout např. Jacka Nicholsona, jeho nejlepší věci. Nebo Gabin, ta jeho intonace… Kdepak, to vůbec není pravda, že před kamerou se hraje málo.